I den här kundberättelsen möter vi Per Ekervhen, VD på Lumire, och Karin Larsson, Interim HR-chef. Vi får höra om varför Per valde en interimslösning, vad som ingått i rollen och varför samarbetet fungerat så bra.
Lumire är ett kommunalt bolag i Luleå med ansvar för avfall, återvinning, återbruk, vatten, avlopp och biogas bland annat. Bolaget har en lång historia som bolag, över hundra år.
De sista åren har Lumire växt mycket med både utökat uppdrag och sammanslagningar av verksamheter. Bolaget har gått från att vara 70 medarbetare till att nu vara 200 medarbetare.
När Lumire stod mitt i en förändring av uppdrag och sammanslagning av verksamheter uppstod en vakans i rollen som HR-chef. För att möta det kortsiktiga behovet utan att tappa fart och samtidigt hålla den långsiktiga riktningen, blev valet att anlita Karin Larson som Interim HR-chef.
Filmad intervju
Ta del av vad som gjorde det till ett väldigt lyckat samarbete för båda parter.
Se intervjuerna på vår youtubekanal eller direkt här på webben
För mer information:
